«Майстри часом ночами не сплять», – керівниця PribaltService про життя СТО зсередини. ІНТЕРВ’Ю

11 Березня 2021, 17:00
4728

На луцьку станцію технічного обслуговування PribaltService приїжджають не тільки волиняни, а й клієнти з інших областей. А все тому що за п’ять років існування СТО здобула довіру автовласників та закріпила за собою статус «якісно і чесно».

Вже місяць у компанії нова керівниця – 27-річна Роксолана Дмитрук. Журналісти Бізнес.Району поспілкувалися з нею і розпитали про роботу СТО в карантин, конкуренцію, амбітні плани розвитку компанії і про те, як все ж таки обрати надійне авто.

До слова, зараз станції PribaltService працюють на Ковельській, 128 і Карбишева, 1. На останній ми й побували.

– Роксолано, як давно ви працюєте в компанії? І на яку посаду сюди прийшли?

– Працюю вже четвертий рік. Спочатку прийшла як менеджерка по роботі з клієнтами. Також замовляла запчастини і виконувала частину роботи бухгалтера. Вже місяць на новій посаді, керую СТО «ПрибалтСервіс». А взагалі я за освітою юристка, навчалася в академії в Києві.

Роксолана Дмитрук
Роксолана Дмитрук

– Навчалися на юриста, а стали керівницею СТО. Як так вийшло?

– Мені завжди подобалось мати справу з автомобілями. Тато з дитинства залучав мене до того всього. Він приганяв машини з-за кордону. Дідусь у селі катав мене на тракторі. Мене все це змотивувало, тож коли мені запропонували піти на СТО, я погодилась і не шкодую.

– На жаль, досі існує стереотип, що жінка не може розумітися в автомобілях. Буває, що клієнти «косо» дивляться?

– Клієнти мене сприймають добре. Але, буває, запитують: «А ви що, знаєте щось про машини? Ви знаєте, як те називається? Ого, ви навіть знаєте, що таке сайлентблок». Так, кажу, знаю. Чоловіки думають, що якщо ти жінка, то не маєш знати ні структуру, ні вузли в автомобілі. Але зазвичай всі приємно здивовані, коли бачать, що я добре розбираюся в будові авто.

І під час спілкування, коли підбираю запчастини для ремонту, чоловіки дуже здивовані в моїй обізнаності в цьому. Я не стверджую, що все ідеально знаю. Але зі своєї практики я вже можу по звуку авто визначити, що могло зламатись. Звісно, є ще деякі моменти, які я маю детально вивчити.

– Ви сама водійка? Який у вас стаж?

– Так. З посвідченням вже сім років.


 

– Вам доводилося працювати за спеціальністю?

– Більше стажувалася. У поліції, управлінні ДСБЕЗ (державна служба боротьби з економічною злочинністю), у нашій юстиції працювала. А взагалі мій кар’єрний шлях почався з того, що я в парку стояла біля батутів і запускала туди дітей. Це був мій перший заробіток у 15 років.

Потім був ПриватБанк, потім працювала нянею у близької подруги, а вже потім мала йти в суд на посаду помічниці судді, але так склалося, що стала керівницею СТО.

– Розкажіть, як проходить ваш робочий день?

– Ми приходимо на роботу і зазвичай я не жену хлопців о 8:30 працювати. А я їм пропоную поговорити, випити кави, вирішити якісь робочі моменти, а тоді приступати до роботи. Починається з прийому клієнтів, вирішуємо, чи беремо певну машину на ремонт. Наприклад, якщо буде дуже важка робота з мотором, то ми відправляємо сюди, на Карбишева. Тут у нас хороший досвідчений моторист. Якщо підвіски чи ще щось, то беремо на Ковельську.

– Ці дві СТО відрізняються за своїми функціями?

– Так, тут (на Карбишева, – ред.) більша територія, більше функцій. Крім ремонту підвіски є розвал-сходження, автомобільний електронщик, моторист. Ще у нас на Ковельській є малярський цех, кузовний ремонт. Тут поки немає.


 

– Що найбільше цінуєте в працівниках і чого ніколи їм не дозволите на роботі?

– Ніколи не дозволю схалтурити. Сказати: «Ай, ще раз приїде». Працівник завжди мусить відповідально почати роботу і її завершити. Не важливо, сьогодні, чи післязавтра, але клієнт мусить виїхати на справній машині з упевненістю, що він доїде до місця призначення.

Знаю багато випадків, коли люди приїжджали з критичними поломками, коли, наприклад, колесо відвалюється, чи якийсь важіль відвалюється. А кілька днів тому водій вже був на СТО. І як вони випустили несправну машину? Це ж небезпечно і для людини, і для репутації СТО. А ми цінуємо нашу репутацію.

У працівниках ціную чесність і відповідальність. Буває всяке, люди є люди. У процесі ремонту авто можу бути таке, що пошкодять щось попутно. У нас працівник не буде це ховати і казати, що так було. Ми подзвонимо клієнту, пояснимо ситуацію і вирішимо це питання.


 

–  Прийшовши на керівну посаду, ви вже думали, які нові фішки хочете започаткувати і як далі розвивати компанію?

– Я тільки починаю свій шлях керівника, тому ще в процесі обдумування цього всього. Бо багато фішок зараз є на СТО вищого сегмента. Це брендові СТО, які обслуговують дорожчий сегмент автомобілів. Мені там подобається саме оформлення СТО. Там все засклене, прозоро і чисто. Думаю, колись ми також до такого дійдемо. Поки що ми думаємо над новинками і фішками, щоб зацікавити ще більше клієнтів і збільшити їх довіру до нас.

– Скільки у вас працівників на двох СТО?

– Понад 25 людей, якщо рахувати разом з менеджерами.

– Які послуги зараз можна отримати в «ПрибалтСервісі»?

– Ми діагностуємо і ремонтуємо підвіску. Робимо ремонт двигуна: просто ремонт блоку головки циліндрів або повний капітальний ремонт. Це розвал-сходження, витягування вм’ятин, фарбування автомобіля, це різного роду паяння, зварювання, послуги автоелектрика, заміна проводки і будь-які дрібні роботи на кшталт заміни лампочки.

Займаємося також заміною мастил у двигунах, коробках тощо. На всі роботи ми надаємо гарантію, яка діє за належної експлуатації автомобіля. 


 

– Компанію відкрили у 2015 році. Тоді про «Прибалт» заговорили як про прогресивну СТО, де ремонтують автомобілі за європейськими технологіями. За той час щось змінилося? Додалося щось нове?

– Відносно недавно ми відкрили дизель-центр. У нас є хороший автоелектрик, який розуміється у своїй справі. По Луцьку в нас найкращий моторист. За ці роки відкрили кузовний ремонт, раніше його не було. І не було хорошого майстра.

Постійно докуповуємо обладнання, нові діагностичні прилади для автоелектрика, нові стенди перевірки деяких автозапчастин. Є в планах взагалі розширити спектр наших послуг. І докупити обладнання, яке для цього потрібне.

Наприклад, ми хочемо у майбутньому обслуговувати електромобілі, бо їх стає все більше. Для цього потрібен спеціальний прилад, який зчитує інформацію про батарею і її неполадки і відповідно, майстер може знати, яку саме частину батареї треба замінити.

Зараз у Луцьку мало електриків, які взагалі хочуть за це братися. Це відповідально, бо одна батарея, наприклад, до Nissan Leaf може коштувати п’ять тисяч доларів.

У наших планах – відкрити студію детейлінгу. Це тюнінг автомобіля, покриття захисними та антигравійними плівками, воском. Бо у нас в Луцьку тільки одна компанія цим займається, і здається, у них ще немає конкурентів. Хочемо розширювати кузовний цех, щоб більше машин одразу можна було взяти і, відповідно, пришвидшити роботу.


 

– Ваші клієнти лише лучани? Чи приїжджають люди з інших областей?

– Приїжджають люди зі Львівської області, з Ковеля і з-за його меж, з Горохова. Клієнтів не лякає, що потрібно їхати 50 кілометрів і більше. Зазвичай кажуть, що знайшли нас у гуглі. Читають відгуки і приїжджають.

А так маємо і постійних клієнтів. Це і лучани, і жителі ближніх до Луцька сіл, але, напевно, це здебільшого Волинська область.

– На якому обладнанні ви працюєте? Імпортне чи українське?

– Підйомники – фірми LAUNCH, імпортні. Вони з гарантією, якісні. Проблем в обслуговуванні з ними немає. Діагностичні засоби, наприклад, для електрика також LAUNCH, Delphi, сертифіковані. Програми ліцензовані – Bosch. У них є діагностичний пристрій КТS. На розвал-сходженні у нас теж стоїть імпортний пристрій.

Стараємося працювати з перевіреними і якісними постачальниками інструментів. Навіть самі інструменти – ключі, різні головки, викрутки беремо виключно якісні. Це можуть бути Mannesmann, TOPTUL – перевірені нашими хлопцями не один рік.


 

– Що вас відрізняє від конкурентів у Луцьку?

– Ми «беремо» людей якістю нашого сервісу. Щоб людина не тратила гроші на таксі, їхала і шукала якусь запчастину – ми самі її доставимо в найкоротший термін. Робимо перебування клієнта на СТО приємним, показуємо, що ми турбуємося про нього та якісно виконуємо свою роботу. І наш девіз – «Якісно і чесно». Майстри розповідають, що деколи ночами не сплять, бо переживають.

У «ПрибалтСервісі» працюють клієнтоорієнтовані хлопці. Якщо потрібно пояснити клієнту щось стосовно машини, вони все порозказують і пальцем покажуть, що саме треба замінити. І люди це цінують, бо з ними чесні.

Ніхто не хоче надурити на запчастинах, сказати, що потрібно замінити якусь деталь, а вона нова. У нас такого немає. Якщо, наприклад, запчастина вже сходжена і її найближчим часом потрібно буде міняти, то ми про це попереджаємо. Але ми ніколи не скажемо замінювати справну деталь.


 

– Тобто ви говорите клієнту, яка ситуація, а він вже вирішує, хоче заміняти деталь зараз, чи потім?

– Так, у нас є діагностичний лист, де перерахований перелік запчастин. Майстер у процесі перегляду відмічає, що потрібно замінити і, можливо, дописує щось у примітках. Віддає цей папірець клієнту, а той вже вирішує, що з цього хоче міняти, а що не хоче.

Бувають моменти, коли критично потрібно якусь деталь замінити. Зазвичай водії це розуміють, бо знають, що це їхня безпека.

– З якими проблемами найчастіше звертаються автовласники?

– Останні два місяці найчастіше приїжджали замінювати ремінь газорозподільного механізму, а також зараз проблема у багатьох з пічками. А зазвичай звертаються по підвісці – десь щось стукає. А з нашими дорогами не може не стукати. Звертаються за діагностикою і після цього ми вже робимо ремонт машини.

– У карантин всі пересіли на авто, СТО працювали. Чи змінився у вас режим роботи і запити клієнтів у цей період?

– У березні минулого року всі дійсно були налякані цим карантином, СТО працювали. У нас спочатку були скорочені дні, потім чергувалися, бо клієнти все одно дзвонили, авто ламалися. Ми не могли їх залишити без допомоги. «ПрибалтСервіс» продовжував роботу і клієнтів було досить багато.

По запитах клієнтів усе залишилося так само. Єдине, що люди почали звертати більшу увагу на ціну – стали більше економити. Якщо ремонт дороговартісний, старалися розтягнути його в часі – зробити спершу все необхідне, а тоді поступово доробляти інше.


 

– Чи важко працювати в тій ніші, яку ви зайняли? У Луцьку СТО на кожному кроці, і, мабуть, конкуренція зашкалює.

– Конкуренція справді велика і багато хто купує клієнтів низькими цінами. Але дешевше – не означає, що вийде якісно. Ми впевнені, що ціна відповідає якості.

СТО з’являється все більше і складно конкурувати. Бо, наприклад, у когось магазин запчастин може бути одразу на місці, їм не треба замовляти, як нам. Це пришвидшує роботу. Але там може бути менше місця, менше підйомників.

Ми на Карбишева за день можемо прийняти десять машин, а хтось дві. Знову ж таки, люди дуже зважають на ціну, бо їм важливо зекономити. Але економія – не значить якість.

– Ви кажете, що запчастини потрібно замовляти. А скільки часу займе очікування?

– Постачальники різні, вони мають різну кількість машин на виїзді. Зазвичай це від 15 хвилин до двох годин. На Карбишева нам тут добре, бо через дорогу є магазин запчастин. На Ковельській до нас найближчий магазин запчастин на Львівській. Якщо треба щось терміново, то я чи колега сідаємо в автомобіль і їдемо забирати.

– Доводилося замовляти якісь запчастини з-за кордону?

– Так, замовляли дефіцитні запчастини з Об’єднаних Арабських Еміратів. Не просто тому що вони якісь супердорогі, а просто тут вони не мають попиту. Замовляли з Польщі, Німеччини. Словом, ми працюємо з іноземними постачальниками. З Китаю не замовляємо.

До речі, ми працюємо з AUTO RIA. Якщо людина хоче купити авто і перевірити його, платить компанії гроші, машина приїжджає до нас і ми передивляємося все: кузов, салон, наявність подряпин та знаходимо все, що не було в описі до автомобіля.

Бувало, що до нас приїжджали дорогі авто 2019-2020 років випуску. Є тенденція, що покупці більш прискіпливо перевіряють дорожчі і новіші автомобілі, вартістю від 20 тисяч доларів і більше.

– Ваші майстри бачать щодня десятки різних авто. Є якась тенденція, які проблеми виникають найчастіше? Можливо, дасте поради, як вибрати справді якісне авто?

– Краще одразу приганяйте авто до нас авто, яке хочете купити. Це буде найправильнішим рішенням. Тому що коли людина хоче купити автомобіль, ми знаємо, ким може бути продавець. Це може бути власник, або це може бути людина, яка пригнала авто і просто хоче продати.

Тому ми стараємося допомогти покупцям, перевіряємо лакофарбове покриття, двигун, наявність різних патьоків, сальники, чи нормально працює турбіна. Підключаємо комп’ютер, зчитуємо всі дані, перевіряємо, чи нормально машина працює на холостих або під навантаженням.

Стараємося допомогти людям, бо шкода і їх часу, і грошей. Бували моменти, коли підходили продавці і пропонували гроші, щоб ми сказали, що з авто все нормально. І наші хлопці принципово говорили, що просто робитимуть свою роботу.

У таких випадках на нас можна покластися і довірити вибір машини. Зараз є стільки моментів. Продавець може скрутити пробіг, щось зашпаклювати, щось підробити. Машина проїде місяць і зламається, а ти не побачиш нічого підозрілого в день покупки. Тому найкращим рішенням буде звернутися на нашу СТО, де професіонали все перевірять.







 

Світлана КИРИЛОВА

Фото Ірини КАБАНОВОЇ

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39