Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Відповіді на 5 поширених запитань про електронні направлення

10:00 13.09.2020
320

У Національній службі здоров'я України відповіли на п'ять поширених запитань щодо електронних направлень.

Про це йдеться на сторінці служби у facebook.

1. Чому електронне направлення є обов’язковим?

Електронне направлення необхідне для того, щоб пацієнт отримав безоплатну послугу за Програмою медичних гарантій, а лікарня - оплату від НСЗУ. Крім того, електронні направлення формують коректну медичну статистику. На основі якої можна ефективно планувати та використовувати бюджет охорони здоров’я на потреби пацієнтів.

2. Чи отримає пацієнт безоплатно послугу за паперовим направленням?

Пацієнти з паперовими направленнями можуть звернутися до закладів, які уклали договори з НСЗУ. Ці заклади мають надати пацієнтам безоплатні послуги за Програмою медичних гарантій.

Паперове направлення та роздрукований примірник електронного направлення – не одне і те ж. Е-направлення створюється виключно в електронній системі охорони здоров’я. Щоб скористатися е-направленням, пацієнту достатньо знати його 16-значний номер, який приходить на телефон. Проте для зручності можна попросити лікаря роздрукувати електронне направлення. Паперове направлення при створенні не вноситься до ЕСОЗ, не має штрих-коду, пацієнту не надходить смс на телефон.

3.Чи можуть пацієнту відмовити в лікарні у наданні послуги, якщо він назве номер направлення, але не зможе надати його роздрукований варіант?

Заклади не мають права відмовити пацієнту у наданні послуги без паперового варіанту, якщо пацієнт має дійсний номер електронного направлення. Якщо вам відмовили, звертайтесь за номером 16-77 до контакт-центру НСЗУ. Оператор контакт-центру НСЗУ надасть додаткове роз’яснення або підкаже, як подати скаргу щодо порушення ваших прав.

У лікарні не мають права вимагати від пацієнта роздрукованого примірника електронного направлення, але можуть просити його надати. Наприклад для того, щоб швидше побачити необхідну інформацію про послугу, за якою звернувся пацієнт. Тож радимо усім лікарям, у разі можливості, роздруковувати електронне направлення пацієнтові.

4. Чи можна звернутись за консультацією до вузького спеціаліста у стаціонар за електронним направленням?

За електронним направленням у стаціонар можна звернутися лише для госпіталізації. Адже лікарі стаціонару, які надають спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, не мусять займатися поточним амбулаторним прийомом пацієнта.

Для консультації у вузького спеціаліста пацієнту необхідно обрати будь-який медичний заклад, який має договір з НСЗУ на надання допомоги за амбулаторним пакетом. Також нагадую, що для отримання послуги за направленням не має значення, виписав його лікар комунального закладу чи приватного. Пацієнт отримає допомогу за направленням безоплатно в будь-якому закладі, що має відповідний договір з НСЗУ.

5. Який термін дії електронного направлення?

Якщо лікар видрукував електронне направлення, то пацієнт бачить і дату створення, і дату, до якої дійсне це направлення. Крім того, лікар має повідомити пацієнту про строк дії направлення, адже термін дії кожного е-направлення встановлюється з урахуванням стану пацієнта та галузевих стандартів охорони здоров’я.

Хоча е-направлення може бути видане терміном дії впродовж одного року, пацієнту необхідно дотримуватись рекомендацій лікаря щодо термінів проходження відповідних обстежень.

Читайте також: Три кроки, як отримати медичну допомогу за е-направленням

Як дізнатись, які послуги можна отримати в найближчому медзакладі: інструкція

Які обстеження для виявлення раку можна пройти безплатно

Хто має право на безоплатний тест на COVID-19

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

Загрузка...
Загрузка...
Коментарі
19 вересня
Сьогодні
Вчора
17.09.2020
16.09.2020
15.09.2020
14.09.2020
13.09.2020
12.09.2020
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю