Представникам бізнесу Іваничівщини розповідали, як знайти бізнес-партнера в Європейському союзі

09 Червня 2018, 13:10
3534

Відбувся семінар для представників бізнесу Іваничівського району «Як знайти бізнес-партнера в Європейському союзі?».

Семінар, який пройшов 7 червня, проводився Представництвом ЄС у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Європейської Мережі Підприємств. Семінар є частиною серії інформаційно-просвітницьких заходів, які Представництво ЄС проводить по всій країні.

Спікери розповідали про програми-можливості для бізнесу, такі як COSMO, Erasmus for Young Entrepreneurship, European Cluster Collaboration Platform.

Вадим Загарій, представник Команди підтримки реформ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Відповідає за реалізації програми COSMO в Україні, яка діє вже більше року.

COSMO – це програма, яка допомагає малому та середньому бізнесу вирішити проблеми з фінансуванням, виходом на нові ринки, вдосконаленням внутрішній бізнес-центрів та пріоритетних сфер національної економіки.

Взяти участь у програмі можуть фактично всі інституції, які так чи інакше пов’язані з бізнесом в Україні. Бюджет програми до 2020 року складає 2,3 млрд євро, з них Україні доступно 900 млн євро.

Робоча програма COSMO включає в себе такі типи конкурсів:

Направлені на створення інфраструктури та розвиток інституцій, які формують політику в сфері МСП (малі та середні підприємства):

  • Європейська мережа підприємств (ENN)
  • Інтернац-ція системи захисту прав інтелектуальної власності
  • Європейська платформа спіробітництва кластерів
  • Політика МСП
  • Еразмус для молодих підприємців

Тематичні конкурси для спільної участі усіх інституцій, в тому числі і МСП:

  • Підготовка викладачів ВНЗ до викладання підприємництва
  • Нові навички для розвитку промисловості
  • Штучний інтелект: можливості для перетворень та вирішення соціальних проблем
  • Підвищення конкурентоспроможності представників сфери туризм
  • Інноваційний та технологічний розвиток легкої промисловості

На сьогодні, серед чотирьох компонентів реалізації COSMO в Україні є лише три. Немає поки що досвіду основної функції покращення доступу МСП до фінансування.

Вадим Загарій

Натупні три компоненти реалізовані в Україні:

Поліпшення доступу до міжнародних ринків, зокрема всередені ЄС, а також на міжнародному рівні. Цим напрямом займається безпосередньо підпрограма COSMO така як Європейська мережа підприємств (ENN).

Зростання конкурентоспроможності та стабільності підприємств. Цей напрям дозволяє зменшити адміністративні бар'єрів. Конкурси в межах цієї функції пов'язані з дерегуляцією та зі стимуляцією розвитку конкретних ринків та сфер.

Сприяння розвитку підприємництва та підприємницької культури. Напрям передбачає розвиток підприємницьких навичок, особливо серед нових підприємців, молоді та жінок ; створення інституту менторства; сприяння соціальному підприємництву.

Портали, які дозволяють сформувати інформаційне поле щодо ведення бізнесу в Європі. За цими посиланнями можна прочитати актуальну програму щодо митних ставок, податків тощо за кордоном.:

Your Europe Business portal

Trade Helpdesk

European Cluster Collaboration Platform . Про цю платформу на семінарі розповіли детальніше.

European Cluster Collaboration Platform – це платформа, яка створена для того, щоб кластери, які зареєстровані в Європі могли кооперувати між собою та пропонувати один одному послуги.

Реєстрація в цій системі надає велике коло можливостей, а також репрезентує бізнес як такий, якому можна довіряти. В Україні на сьогодні є 19 кластерів, двоє з яких в Луцьку: з комітету торгово-промислової палати та сфери енергетики.

Є успішні історії, коли вітчизняні компанії через цю програму виходили на міжнародний ринок та кооперувалися, почали виробляти спільний продукт. Це інвестиції в Україну та можливості для реалізації молоді.

Окрім контактів, які можна отримати в цій системі, можна також безпосередньо податись на конкурси, щоб отримати фінансування.

Еразмус для молодих підприємців – Програма обміну, яка фінансується ЄС, для підприємців з країн-членів ЄС та асоційованих членів COSME.

Вона передбачає стажування від 1 до 6 місяців для нового підприємця (НП) на об’єкті приймаючого підприємця (ПП) за кордоном. Це можливість обміну знаннями, бізнес ідеями, контактами та досвідом.

Статистика участі в програмі Еразмус для молодих підприємців за 2016 рік від Європейської комісії. З кожним роком програма стає все популярнішою.

Статистика від Європейської комісії

Молодий підприємець – це потенційний підприємець або ж той, підприємство якого існує не більше трьох років.

Європейська комісія надає основу для обміну, оплачуючи частково обмін. Приймаюча сторона нічого не платить. Підприємці готові задарма поділитись досвідом взамін на ідею від того, хто приїде. Їхній інтерес – розширення кругозору, отримання ідей та потенційного парнера з-за кордону, що і є основною ідеєю програми.

Подана заявка на цей проект зазвичай узгоджується протягом місяця. Заповнюється англійською або іншими офіційними мовами Євросоюзу. Контактний центр допоможе знайти потрібного партнера.

Європейська комісія представила статистику країн, які найчастіше беруть участь в обіміні станом на 2016 рік. Вадим Загарій пояснив, що країни та підприємства, які подають заявки, мають певний досвід та історію поразок і перемог.

Статистика від Європейської комісії щодо участі країн в програмі

Микола Чайка, експерт Європейської мережі підприємств, розповів про наймасштабнійший вияв програми COSMO, а саме про Європейську мережу підприємств (Enterprise Europe Network)

Консорціум ЕЕN в Україні складається з семи членів:

  • Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Міністерство закордонних справ України
  • нститут фізики НАН України
  • Торгово-Промислова Палата України
  • ТОВ «Нова Інтернаціональна Корпорація»
  • Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Дніпропетровська асоціація «Споживач»

Це платформа, на якій можна знайти запити та прохання з 65 країн Європи та світу. Включає в себе на сьогодні більше 600 організацій та 2 500 000 клієнтів.

Звичайний користувач може скористатися такими інструментами EEN, як пошук організації, пошук заходів, підписку на розсилку та пошук профайлів.

Окрім пошуку пропозицій, можна самому створити профіль та запропонувати якусь послугу або ж шукати.

Микола Чайка

Є такі типи профілів:

  • Бізнес пропозиція
  • Технологічна пропозиція
  • Технологічний запит
  • Бізнес запит
  • Запит про науково-дослідну співпрацю

Микола Чайка пояснив, що це платформа для інноваційного бізнесу. Для специфічних пропозицій, які можуть перейти з однієї країни в іншу. Участь в ній можуть взяти як бізнес, так і громадська організація, науковець та будь-яка стуктура.

Форма проходить процес верифікації. Система автоматично перевіряє повноту та правильність заповнення. У випадку позитивної рецензії заявка з'явиться у вільному доступі. Щодо профілю консорціум може консультувати та вказати, на чому потрібно робити акцент. База наповнюється на щоденній основі.

Форма заповнюється англійською мовою, а найважливішою її частиною є резюме.

Як розповів Микола Чайка, з України найчастіше надходять пропозиції зі сфери виробництва технологій, двигунів, продуктів харчування. Також популярними є пропозиції щодо наукової співпраці. Європа активно цікавиться українськими вченими та відкрита до співраці.

Віра Корнійчук, перший віце-президент Волинської торгово-промислової палати розповіла, що з час вимагає змін і у функція торгово-промисловою палати. Тому на сьогодні основною її функцією є саме пошук партнерів для місцевого бізнесу за кордоном.

Торгово-промислова палата сприяє розвитку бізнесу і допомагає із пошуком партнерів. Це відбувається за допомогою представників української торго-промислової палати в інших країнах або ж за допомогою написання відкритих листів до посольства певної країни.

Також проводяться бізнес-форуми та виставки бізнес-пропозицій.

До торгово-промислової палати можна звернутися за детальнішою інформацією та консультацією за адресою Яровиця, 18.

Серед спікерів був присутній Сергій Чуріков, директор будівельної компанії «Європейський стандарт - Україна». Він ділився власним досвідом. Зокрема, розповів, що є два шляхи виходу на ринок Європи: легкий та складний.

Легкий шлях - знайти локального партнера, який допоможе вийти на ринок.

Складний шлях:

  • відкрити компанію (бажано на території ЄС);
  • знайти профнсійних менеджерів;
  • найняти кваліф юристів і бухгалтерів ( в Європі поширений аутсортинг таких послуг);
  • вивчити мову.

Також він розповів про можливі проблеми в ЄС, серед яких

  • Висока конкуренція.

«Ви не будете мати перевагу в якомусь сегменті. У цю сферу, в яку сьогодні зайшли ви, можуть завтра зайти конкуренти. Це не блакитний океан, де люблять українців, як дешеву робочу силу», - сказав Сергій Чуріков.

  • Високі податки - витрати будуть вищі, ніж в Україні;
  • Фрагментарна бюрократія;
  • Відсутність репутації для молодих компаній. Багато компаній на ринку вимагають репутації та сторію співпраці. Тому завжди потрібно вимагати письмову рекомендацію від будь-якої співпраці.

Сергій Чуріков
Сергій Чуріков

 

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39